Veelgestelde vragen ORANGEBAG.NL


1. Wat is Bonus?

Je neemt automatisch deel aan ons bonusplan. Je ontvangt op alle items uit de nieuwe collectie (m.u.v. cadeaubonnen) 5% bonus. Deze bonus wordt definitief 21 dagen na verzending van je bestelling. Zodra je een bedrag van €12,50 hebt bereikt komt er een coupon te waarde van dit bedrag beschikbaar in je account die je kan inwisselen op een volgende bestelling. Het is ook mogelijk om meerdere coupons tegelijk in te wisselen. Bonus en bonuscoupons blijven onbeperkt geldig. Details over de opbouw van je bonus en bonuscoupons kan je vinden in je account op het tabblad bonus.


2. Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

We verzenden bestellingen die afgerond en betaald zijn op werkdagen vóór 16:00 uur (Duitsland 14:00 uur),  altijd dezelfde dag. Bestel je na 16:00 uur (Duitsland 14:00 uur), in het weekend of op feestdagen, dan wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden. Bestellingen die (deels) betaald zijn met een tegoed van een retourmelding worden verzonden op de dag dat we je retourzending ontvangen.


3. Kan ik bestelde items retourneren?

Items kunnen altijd, ook zonder opgave van redenen, worden geretourneerd en je ontvangt, als je dat wilt, altijd je geld terug, ook als het "SALE" items betreft.
Onze retourtermijn is in totaal 14 dagen; 7 dagen om online retour te melden gevolgd door 7 dagen om het item daadwerkelijk naar ons terug te zenden.
Je kunt ook gebruik maken van je recht op herroeping van de gehele bestelling  gedurende 14 dagen na ontvangst van je bestelling.

Klik hier voor de volledige informatie


4. Kan ik Orangebag.nl telefonisch bereiken?

Natuurlijk kun je ons telefonisch bereiken. Dit kan op 0413-294111 op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur. Heb je een vraag? Dan kun je die het best stellen via het contactformulier op de site of via e-mail. We zullen je dan dezelfde dag binnen enkele uren per e-mail antwoord geven. Vragen die we buiten kantooruren ontvangen worden vaak ook en niet later dan de eerstvolgende werkdag beantwoord.


5. Als ik niet met iDeal, Sofort √úberweisung of Bancontact/Mister Cash kan betalen en geen creditcard heb, kan ik dan toch iets bestellen?

Dat is zeker mogelijk. Stuur een e-mail naar info@orangebag.nl en wij voeren de bestelling voor je in. Je krijgt via e-mail een bevestiging van je bestelling en alle betaalgegevens. Zodra je betaling is ontvangen, versturen wij je bestelling.


6. Kan ik alleen online kopen of kan ik ook in een winkel komen?

Orangebag.nl verkoopt online. We hebben geen traditionele winkel, maar werken vanuit een centrale locatie waar alle items op voorraad zijn..


7. Is mijn betaling aan Orangebag.nl veilig?

Ja, betalen bij Orangebag is 100% veilig. Wij maken gebruik van de internetkassa Ingenico Payment Services, één van de grootste Europese dienstverleners voor het verwerken van online betalingen. Wanneer het moment aanbreekt om de betalingsgegevens in te voeren, word je automatisch naar onze betaalpagina op de site van Ingenico Payment Services geleid. De uitwisseling van gevoelige informatie, zoals het nummer van de creditcard, gebeurt via een beveiligde verbinding tussen jouw PC en de site van Ingenico Payment Services; Orangebag.nl is hier niet bij betrokken. Dit garandeert de vertrouwelijkheid van de informatie tegenover Orangebag.nl.

Voor meer informatie over de internetkassa van Ingenico Payment Services, zie www.payment-services.ingenico.com


8. Heeft Orangebag.nl ook een mobiele website?

Ja, wij hebben een gebruiksvriendelijke net zo bijzondere mobiele versie van onze site met alle functies.


9. Kan ik mijn shoppingbag opslaan?

We hebben daar een leuke oplossing voor. Het is mogelijk om je shoppingbag naar jezelf te mailen. Op deze manier kan je via de link in de mail overal je shoppingbag weer openen en heerlijk verder shoppen.


10. Mijn maat is uitverkocht, wat kan ik doen?

Het is vervelend als je een leuk item hebt gevonden dat nou net in jouw maat is uitverkocht. Het is echt niet nodig om nu elke dag te kijken of deze misschien weer bij ons is binnengekomen. We hebben daarvoor een handige tool. Als je een maat selecteert die is uitverkocht verschijnt direct de optie om je op de hoogte te houden. Vul hier je gegevens in en we sturen je een email zodra het item weer op voorraad komt.


11. Kan ik leuke items bewaren?

Ja, je kan ze opslaan in je wishlist. Dat kan vanaf de overzichtspagina door op het hartje te klikken en een maat te kiezen of vanaf de detailpagina door op de button  'plaats op wishlist' te klikken. Onze wishlist is gekoppeld aan je account en altijd beschikbaar ook als je op een andere pc of je mobiel inlogt op onze website.


12. Ik ben op zoek naar iets nieuws maar heb even geen inspiratie. Hebben jullie nog tips?

Natuurlijk! We plaatsen regelmatig nieuwe inspirations op onze site onder het kopje inspirations. Daarnaast ontdek je in ons uitklap menu ook de nieuwste trendpagina's speciaal samengesteld op basis van de nieuwste trends.


13. Kan ik ook met iDeal betalen als ik bijvoorbeeld een ING of ABN-AMRO rekening heb?

Alle internetbankierende klanten van ABN-AMRO Bank, ASN Bank, ING Bank, Knab Bank, Rabobank, Regio bank, SNS Bank, Triodos Bank ,Van Lanschot Bankiers kunnen iDeal gebruiken. Met iDeal kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Voor meer informatie zie www.ideal.nl/betalen.

Voordelen iDeal:

*   iDeal is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
*   iDeal wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
*   Toegang tot internetbankieren is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDeal
*   Controle en overzicht op de betaling


14. Er is iets mis met een besteld item. Wat moet ik doen?

We werken uitsluitend met merken die bekend staan om hun kwaliteit. Het kan desondanks gebeuren dat een item niet helemaal in orde is. Leg het probleem aan ons voor via het contactformulier op de site of per e-mail, dan zullen we een passende oplossing voor het probleem aanbieden. Beloofd.


15. Bezorgt Orangebag.nl mijn bestelling ook buiten Nederland?

Ja, we versturen ook buiten Nederland. Alle details vind je hier.